Archieven

Volgend Archief

01 Jan - 31 Dec 2010
01 Jan - 31 Dec 2009
01 Jan - 31 Dec 2008
01 Jan - 31 Dec 2007
01 Jan - 31 Dec 2006
01 Jan - 31 Dec 2005
01 Jan - 31 Dec 2004

Laatste Reacties

Ton Zijlstra ("Того, кто опозда…): Hi Sebastian, Je bent…
ruben is nIET coo… (owd 2006: Rubens …): Bedankt voor de bloem…

Links

De pagina's van mijn bedrijf
Taalunieversum
Neder-L
ICT in het onderwijs wiki
Google

Stuff

Powered by Pivot - 1.40.7: 'Dreadwind' 
XML: RSS Feed 

Over

Dit is het webdagboek van Sebastian Fuchs, project-manager bij het Steunpunt Nederlands als vreemde taal. In dit webdagboek vind je persoonlijke notities over (kleine) dingen die ik bij mijn werk tegenkom. Dit betreft met name informatie over het gebruik van verschillende computerprogramma's, taalverwerving (van het Nederlands als vreemde taal) en onderwijsbeleid.

Linkdump

12 11 07 het taaluniedebat ...

21 03 07 vandaag werelddag van de poezie

07 03 07 linux-magazine over opentaal.org

24 01 07 de taalunie scriptieprijs ...

09 01 07 Nederlands leren in IndonesiŽ

07 12 06 Simon Brouwer sprak over opentaal.org ...

19 11 06 impressies van de ntg bijeenkomst ...

talentransit: autonoom leren

"Studenten hebben geen/weinig ervaring met autonoom leren" (Annette Gassdorf) Lees meer

studiedag digitale talenlabs (nabeschouwing)

Ik schaam me diep. Deze studiedag is inmiddels drie weken geleden.

Lees meer

studiedag digitale talenlabs (vooraf)

Ik zit nu in Maastricht te internetten via een hotspot van t-mobile.

Lees meer

googlen op "Krashen monitor" ...

... levert allerlei hits met pagina's over Stephen Krashen op. Maar de resultaten van zo'n google-actie verbazen me steeds opnieuw.

Lees meer

hom of kuit

Onze Taal publiceert onder deze titel een stelling van Frank Janssen over het vreemdetalenonderwijs.

Lees meer

het cef de prullemand in?

Ik was bij de onderwijsdagen net op een presentatie van het project taalportfolio van de Digitale Universiteit.

Lees meer

woordfrequentie

Eťn van de criteria die men bij het bepalen van de bruikbaarheid van authentieke teksten voor taalverwervingsonderwijs hanteert is de omvang en het niveau van de woordenschat. Hiervoor maakt men voor het Nederlands als vreemde/tweede taal in de meeste gevallen gebruik van frequentielijsten of frequentiewoordenboeken zoals Hulstijn/Hazenberg of Nieuwborg/de Kleijn. Ik heb de afgelopen dagen een beetje rondgeneusd op het web om een programma te vinden dat een deel van de tekstanalyse automatisch zou kunnen doen.

Lees meer